‘Haters’

‘Haters’

Pseudònims, avatars estranys i escassa educació, per no dir gens. Són els famosos haters de les xarxes socials. Odiadors, en català. Gent que sembla que té per afició criticar, insultar, menysprear i, de vegades, amenaçar. Quan serà obligatori de registrar-se amb nom real a les xarxes socials? Sens dubte, seria un avenç. No tot s’hi val. Molts són gent amb poca activitat social, segurament, dels que s’estan tot el dia davant el mòbil, sense aixecar el cap, sense sortir al carrer, sense fer esport. Bàsicament, sense fer altra cosa que no sigui mirar la feliç panta­lleta.

Em preocupa especialment el cas dels nanos, dels joves que sustentaran la societat del futur. Fins on arribarem? Quin és el límit? Segurament ells no són conscients de la pèrdua de temps que suposa tot plegat, així que són els pares els que pateixen les conseqüències de la seva addicció a les xarxes socials. S’estimen més quedar-se a l’ha­bitació de l’hotel que baixar a la platja, mirar la tauleta abans que baixar a fer un partit de futbol o de pàdel. Fins i tot de vegades no es queden jugant sinó veient com juguen uns altres. Més passivitat és im­possible.

Molts joves prefereixen veure passar la vida a través de l’objectiu de la càmera

Després hi ha el feliç postureig. Molts joves prefereixen veure passar la vida a través de l’objectiu de la càmera que amb els seus propis ulls. La foto és l’important. Tant és què veus, què sents, quina olor t’arriba, es tracta que els altres sàpiguen on ets i que bé que t’ho estàs passant. Encara que moltes vegades sigui una façana de cartó pedra que amaga una trista realitat.

Ens estem tornant bojos, sí. És la nova societat, la de la superficialitat, la de la frivolitat. Per a què un llibre? Per a què anar al cinema? Hores i hores a TikTok o a Twitch. Deixen de viure, deixen de ser protagonistes de les històries per participar d’unes altres que arriben a sentir com a pròpies. Tot això ens està portant a una societat sense referents sòlids, sense il·lusió, sense ganes de créixer... Saps què podries fer durant les quatre hores que et passes davant el mòbil, la tauleta o l’ordinador? Sí a les xarxes socials, sí a les aplicacions que ens fan la vida més fàcil, no als haters. Un consell: intenta viure la teva vida, no la dels altres, i busca la felicitat. És més a prop del que et penses.

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...