Les xarxes adolescents

La decisió australiana de prohibir les xarxes socials per als menors de 16 anys ha fet la volta al món. Les reac­cions: celebració i enveja, escepticisme per la dificultat a l’hora d’aplicar la norma o rebuig frontal per intromissió en la llibertat personal. Entre els primers, molts pares i mares espantats per l’addicció a les xarxes, els patrons masclistes i el culte a físics del tot impossibles. Entre els segons, molts responsables polítics que saben com n’és de difícil fer-los complir qualsevol compromís. Només cal revisar l’èxit, intentant imposar-los control de delictes, pagament d’impostos o respecte a la legalitat vigent per veure que tot queda en no res quan acaben trobant la manera d’incom- plir compromisos i normes. No a tot arreu, és clar. 

TikTok, propietat del Govern xinès, sí que aplica, al seu territori, totes les limita­cions necessàries per protegir el seu jovent. A la resta, que ens bombin. I, finalment, el tercer grup que s’ha exclamat invocant la llibertat i els drets ve encapçalat pels mateixos propietaris de les xarxes socials, que tenen por que se’ls retalli el negoci a la franja on tenen més penetració.

FILE PHOTO: U.S. President-elect Donald Trump and Elon Musk watch the launch of the sixth test flight of the SpaceX Starship rocket in Brownsville, Texas, U.S., November 19, 2024. Brandon Bell/Pool via REUTERS/File Photo

 

Brandon Bell / Reuters

La força d’aquests nous magnats, molt sovint retratats com els dolents de James Bond, no té equiparació en la història de la humanitat. Comparat amb Mark Zuckerberg, Jeff Bezos o l’inefable Elon Musk, el prohom nord-americà Randolph Hearst, que va influir notablement en la política dels Estats Units la primera meitat del segle XX, és un aprenent modest. 

La força de Bezos, Zuckerberg o Musk no té equiparació en la història de la humanitat

Propietari de nombrosos diaris, va ser el rei de l’escàndol i la premsa groga, amb intervencions directes sobre conflictes com la guerra de Cuba o la revolució mexicana, on va influir i, sobretot, va fer caixa. Influència política i diners acostumen a anar de bracet, només cal mirar què passa a la llotja del Bernabéu. Però mai com fins ara aquest poder que no vota ningú ha estat tan omnipotent. No és casualitat que Musk segui a la dreta de Trump, que Bezos no s’hi hagi volgut enfrontar o que Zuckerberg s’hagi afanyat a parlar-hi així que va guanyar les eleccions.

En fi, molta sort als amics australians en l’intent de posar por- tes al camp. Ens agrada creure en miracles.

Lee también
Etiquetas
Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...