Silvia Poyo, ginecòloga, adverteix sobre el popular ús dels tractaments pellets en clíniques d'estètica: “Això és dolent per a la dona”
A la Cadena SER
Experts alerten sobre els riscos d'aquesta pràctica no regulada en el tractament de la menopausa
El ginecòleg Fernández Moya adverteix a les dones que quan compleixen 24 anys hi ha una part del seu cos que es 'jubila': “Una de cada tres dones la hi trencarà”
“Els pellets contenen testosterona, la qual cosa pot ser molt perjudicial per a la dona”, adverteix Silvia Poyo.
Silvia Poyo, ginecòloga, ha llançat una advertència contundent sobre el creixent ús dels tractaments amb pellets en clíniques d'estètica. Durant la seva intervenció en el programa Cómo dina... de la Cadena SER, l'especialista va denunciar que aquests tractaments, venuts com hormones bioidèntiques, són administrats per dermatòlegs i metges estètics en lloc de ginecòlegs especialitzats.
Un negoci sense base científica
Els riscos dels pellets en la salut femenina
La doctora Pedrís va emfatitzar la preocupació per la falta de regulació i la desinformació que envolta aquests procediments. “Els posen en clíniques d'estètica, no ginecòlegs. Els posen dermatòlegs i metges de plàstica. Cuidat, els pellets contenen andrògens, testosterona, que això és molt dolent per a la dona”, va afirmar, alertant sobre els seus efectes adversos.
Segons l'especialista, aquests tractaments poden provocar un augment artificial de la libido sense suport mèdic ni evidència científica sòlida. “Si fossin tan bons, qualsevol teràpia hormonal haurien tret teràpia amb andrògens i no hi ha”, va assenyalar Pedrís, desmentint l'eficàcia dels pellets com a solució per als símptomes de la menopausa.
Un altre dels punts crítics es relaciona amb la falta de proves analítiques fiables per personalitzar aquests tractaments. “Els enganyen dient que els farem una analítica específica d'estrògens, fals, que analitzaran quina hormona et va bé a tu, fals”, va subratllar la ginecòloga, denunciant l'estratègia comercial utilitzada a moltes clíniques.
A més de les possibles conseqüències mèdiques, Pedrís va posar èmfasi en l'elevat cost que estan pagant moltes dones per aquests tractaments. “L'altre dia em va dir una senyora que els cobraven 450 euros al mes, els enganyen”, va concloure, fent un cridat a la prudència i a la consulta amb especialistes qualificats abans de sotmetre's a qualsevol teràpia hormonal.