Pedro Sánchez ja va rebutjar taxativament dissabte passat els plans de Donald Trump i Beniamin Netanyahu per a la Franja: “Cap operació immobiliària no taparà la ignomínia i els crims de lesa humanitat a Gaza”, va advertir. I aquest dimecres, després de la seva reunió en la Moncloa amb el president d'Egipte, Abdelfatah Al-Sisi, ha recalcat la seva total oposició a l'agenda dels mandataris dels Estats Units i Israel davant la crisi a l'Orient Mitjà: “Gaza és dels palestins”, ha advertit.
En una declaració conjunta amb Al-Sisi, després de firmar un memoràndum que eleva el rang de les relacions entre Espanya i Egipte al d'associació estratègica, Sánchez s'ha referit a la “situació crítica” en què es troba l'Orient Mitjà i, singularment, la Gaza. I ha subratllat “el rebuig rotund d'Espanya i del seu Govern a la proposta de traslladar població palestina fora de la Gaza”.
“Gaza és dels palestins, i és part del futur Estat palestí”, ha assegurat el cap de l'Executiu espanyol. “La seva expulsió no només seria immoral i contrària al dret internacional i a les resolucions de Nacions Unides, sinó que a més tindria un efecte desestabilitzador a nivell regional i a nivell mundial”, ha alertat.