I Mbappé perd el cap

Trenta-unena jornada de Lliga

El francès veu la vermella per una entrada esgarrifosa però podria jugar la final de Copa

VITORIA, 13/04/2025.- El centrocampista del Alavés Antonio Blanco (i) recibe una entrada por parte del delantero francés del Real Madrid Kylian Mbappé, por la cual ha recibido tarjeta roja, este domingo, durante el partido de la jornada 31 de LaLiga EA Sports, entre el Deportivo Alavés y Real Madrid, en el estadio de Mendizorrotza de Vitoria. EFE/ Adrian Ruiz Hierro

A la seqüència d’imatges s’observa la perillositat de l’entrada deMbappéaAntonio Blanco, jugador de l’Alabès, i comSoto Gradoexpulsa el davanter francès després de consultar el VAR

ADRIAN RUIZ HIERRO / EFE

Quan falten menys de dues setmanes per a la disputa d’una apassionant final de la Copa del Rei que enfrontarà el Barça amb el Reial Madrid a La Cartuja sevillana, cada detall pot ser decisiu. I ahir, a Mendizorrotza, la taca de Kylian Mbappé va ser de les que fan època. El davanter francès va perdre el cap en el xoc contra l’ Alabès i va acabar expulsat després d’una entrada esgarrifosa a Antonio Blanco. Però malgrat la gravetat de la puntada de peu, que posa en relleu el simple visionament de les imatges, tot indica que l’estrella francesa sí que podrà estar a disposició de Carlo Ancelotti el pròxim 26 d’abril.

La transcendència del que va passar mereix dividir la pel·lícula en capítols. Primer, els fets. Tot es desencadena superat el minut 36 del partit a Mendizorrotza. Una pilota dividida al centre del camp acaba amb Mbappé entrant amb els tacs directament al bessó d’ Antonio Blanco, que queda estirat a terra dolent-se de l’acció. A la repetició s’observa, a més, com el francès dona la puntada de peu a consciència, encongint la cama just abans per desplegar-la després i entrar amb més força. Malgrat l’escandalós de l’acció, l’ àrbitre, Soto Grado, només li va mostrar la groga al principi. Però Gil Manzano, assegut a la sala VOR de Las Rozas, va trigar segons a adonar-se’n del que havia passat i va avisar el seu col·lega perquè revisés l’acció a la pantalla del VAR. Una vegada completada la revisió, Soto Grado va canviar la decisió i va mostrar la targeta vermella a Mbappé, que va abandonar el terreny de joc sense protestar, conscient del que havia fet.

El següent capítol arribava als vestidors arbitrals, una vegada acabat el matx amb un triomf que permet al Madrid seguir la línia del Barça a la classificació. Allà, Soto Grado redactava l’acta, referint-se així a l’expulsió: “Al minut 38, Kylian Mbappé va ser expulsat pel següent motiu: entrar amb el peu en forma de planxa a l’altura de la canyella d’un contrari, en la disputa de la pilota, fent servir força excessiva”.

L’acta parla de “força excessiva” i tot indica que li cauran dos partits de sanció

El Comitè de Competició haurà de decretar ara una sanció seguint el redactat de l’acta, que convida a pensar que tindrà en compte l’article 130 del reglament sobre la “violència en el joc”, que diferencia entre si la pilota està en joc o si no ho està. L’acta especifica que es tracta del primer punt, de manera que la sanció indicada per a aquesta infracció oscil·la entre un i tres partits.

Per determinar el nombre exacte es tenen en compte els antecedents del jugador i la gravetat de l’acció, de manera que, atesa la jurisprudència, tot indica que Mbappé serà sancionat amb dos partits. En tot cas, es tractaria d’una sanció “lleu” i l’hauria de complir a la Lliga.

Cal recordar, en aquest apartat, que el francès només ha vist quatre grogues des que va aterrar a Espanya i fins ahir no havia estat expulsat. L’estrella francesa va tenir la sort, si es pot qualificar així, que la seva entrada no va lesionar Antonio Blanco, cosa que li hagués suposat una sanció molt més gran. En aquest cas, s’aplicaria l’article 102 i la sanció mínima seria ja de quatre partits, considerada “greu”, i que es compleix en totes les competicions, incloent-hi la Copa del Rei.

El fet que no hi hagués lesió del jugador de l’Alabès permetrà al francès ser-hi contra el Barça

En espera de la decisió del Comitè, cal saber finalment la posició del Reial Madrid i com enfocarà tota aquesta qüestió. “No he parlat amb Mbappé però no és un noi violent. Ha demanat perdó i és conscient del que ha fet”, deia Davide Ancelotti després del xoc. Segons fonts del vestidor, el futbolista està “fotut” i és conscient que no ha estat “gens bé”, a més d’haver-se disculpat personalment amb Antonio Blanco després del partit. Des del Madrid també remarquen que el jugador havia rebut dues entrades fortes abans de l’expulsió, cosa que hagués contribuït al moment de bloqueig mental de Mbappé. I, finalment, en la seva eterna guerra arbitral, els blancs assenyalen altre cop el VAR, que aplaudeixen amb ironia per haver actuat bé ahir i, al seu torn, lamenten que no passés el mateix amb l’acció de Romero amb el mateix Mbappé al matx amb l’Espanyol.

Etiquetas
Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...