Comunicar-se amb el diari: missió possible?

El Defensor del Lector

Als mitjans de comunicació, que busquem que el major nombre de persones s’informi a través nostre, de vegades ens costa posar-nos a l’altra banda i ser nosaltres els que fem atenció al que ells ens volen explicar.

El lector Joan de Déu, per exemple, va trobar a faltar que el diari informés dels danys als fruiters causats el dia 19 per la calamarsa al Segrià i, quan va trucar al diari per exposar-ho i fer una proposta per informar millor sobre el territori català, li va semblar que no hi havia un mecanisme clar per comunicar-se amb nosaltres. “Si un lector vol avisar d’un fet noticiable o alguna incidència, com una notícia errònia o inexacta, té alguna manera?”, es pregunta.

El subscriptor Romà Massot, que volia transmetre les seves felicitacions a un periodista, va intentar esbrinar com ho havia de fer i es va quedar amb la mateixa sensació. “Pot indicar-me quin és el correu adequat?”, em va consultar després d’haver fet dues trucades i enviat un correu i no haver-ho aclarit.

Horizontal

La seu del Grupo Godó i La Vanguardia

Llibert Teixidó / Propias

Periòdicament, també escriuen subscriptors amb problemes per contactar amb el servei d’ Atenció al Subscriptor. “He omplert el formulari i ningú no em contesta”, es queixava aquesta setmana un d’ells.

Si aquests i altres lectors comparteixen aquesta impressió, vol dir que els ho hem de posar més fàcil. Com a primer pas, aprofito aquest espai per resumir-ho. El telèfon de la redacció (934812200) està obert als lectors i comunica qualsevol missatge que vulguin fer arribar o facilita la via de contacte adequada.

D’altra banda, els correus del Defensor del Lector ([email protected]) i de Cartes dels Lectors ([email protected]) exerceixen també de bústia oberta per als lectors sobre qualsevol assumpte. I la secció de Participació ([email protected]) recull i publica les seves aportacions de tota mena.

Pel que fa a les incidències en subscripcions o repartiment, l’equip d’ Atenció al Subscriptor indica que totes les gestions i avisos es poden fer des de l’ordinador o l’app i que el servei telefònic (933481482) atén de dilluns a divendres de 8.30 a 16 hores. Més d’un subscriptor, però, m’ha escrit lamentant que no aconsegueix parlar amb un operador i només se’l deriva a un formulari. Des del servei d’ Atenció al Subscriptor apunten que sí que hi ha un equip d’operadors que atén personalment per a les situacions que ho requereixen.

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...