Reforç de la vigilància a Lleida després d’una baralla multitudinària

Successos

Sis mossos ferits en un incident amb prop de 200 implicats

Compareixença de premsa de la tinenta d'alcalde de Seguretat de la Paeria de Lleida, Cristina Morón, i dels responsables dels Mossos d'Esquadra al Segrià i de la Guàrdia Urbana de Lleida.

La tinenta d’alcalde deSeguretat,Cristina Morón, amb els responsables de Mossos ipolicialocal

Roger Segura / ACN

La Mina a Sant Adrià de Besòs, la Font de la Pòlvora a Girona, Cerdanyola, Mataró, i ara la Mariola a Lleida. Interior tornarà a fer servir al barri lleidatà la tàctica d’intensificar la presència dels Mossos d’Esquadra i la policia local al carrer després que sis agents de la policia catalana resultessin ferits quan intentaven dissoldre una baralla multitudinària protagonitzada per prop de 200 persones diumenge a la nit cap a dilluns.

El cap de l’àrea bàsica policial del Segrià, Xavier Ribelles, es va mostrar ahir preocupat i sorprès per la “molt agressiva” reacció d’algunes persones que van llançar pedres, ampolles i bastons de fusta als agents. “És la situació més greu que hem viscut d’aquesta mena”, va reconèixer Ribelles, que va afegir que ara treballen per identificar i detenir els implicats. Tant els Mossos d’Esquadra com la Paeria van insistir que la baralla va passar per un fet “puntual”.

Els responsables policials mostren sorpresa per l’actitud “molt agressiva” dels participants enla baralla

Quan els agents van arribar al carrer Júpiter, hi havia un ambient tens entre un nombrós grup, per això van establir una línia policial. En un determinat moment, algunes de les persones que eren al carrer van començar a llançar-los ampolles i pedres, i agredir els agents amb bastons i barres metàl·liques. Dos policies van patir contusions, quatre van requerir diversos punts de sutura per cops i un d’ells continuava en observació ahir al matí.

Les autoritats descarten que el succés tingui a veure amb una emboscada preparada contra la policia. Segons el cap de l’àrea bàsica del Segre, es tracta d’una “agressió a cop calent” en resposta produïda quan els Mossos van intentar dissoldre la baralla formant una línia policial. Els agressors van utilitzar pedres, bastons de fusta i ampolles en el seu atac contra els agents, però es descarta l’ús d’armes blanques o de foc, com s’havia apuntat al principi.

La consellera d’Interior de la Generalitat, Núria Parlon, va mostrar el seu suport als Mossos en un missatge al seu compte d’ X. “ Aquesta nit, agents dels Mossos d’Esquadra han resultat ferits en un servei al qual anaven, a requeriment d’una baralla, al barri de la Mariola de Lleida. Tot el meu suport i reconeixement a la professionalitat dels agents i condemna rotunda a les actituds dels qui trenquen les normes de convivència”, va escriure la consellera.

Per la seva banda, Cristina Morón, tinenta d’alcalde de Seguretat de Lleida, va anunciar que l’Ajuntament pensa aplicar un pla de millora al barri de la Mariola que inclourà mesures urbanístiques i socials per millorar la sensació de seguretat.

Etiquetas
Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...