Macron: “Rússia és un ogre a les nostres portes”

Guerra a Europa

El president francès és molt escèptic sobre la voluntat de pau de Putin perquè “és un predador que necessita continuar dinant”

Emmanuel Macron, recién aterrizado de Washington, ha participado en la videoconferencia con la Coalición de Voluntarios desde Fort de Brégançon, la residencia presidencial de verano, en la Costa Azul,

Emmanuel Macron, acabat d'aterrar de Washington, ha participat en la videoconferència amb la Coalició de Voluntaris des de Fort de Brégançon, la residència presidencial d'estiu, a la Costa Blava,

CHRISTOPHE SIMON / AFP

 Emmanuel Macron ha expressat el seu profund escepticisme sobre la sinceritat de les intencions de pau russes i ha qualificat el règim de Putin d'“ogre” i “predador”.  En una entrevista amb la cadena LCI, el president francès va afirmar que “Rússia s'ha convertit, de manera duradora, en una potència de desestabilització i una amenaça potencial per a molts de nosotros”. 

Les declaracions es van produir encara a Washington, després de la trobada a la Casa Blanca dels líders europeus amb Donald Trump i Volodímir Zelenski.  Aquest dimarts Macron ha participat des de Fort de Brégançon -la residència presidencial d'estiu a la Costa Blava- en una videoconferència amb la Coalició de Voluntaris i una altra amb la resta de socis europeus per analitzar la situació i coordinar la seva postura abans els intensos dies i setmanes que venen per davant per intentar frenar la guerra d'Ucraïna.

  Macron va advertir que no convé fer-se moltes il·lusions perquè Rússia inverteix el 40% del seu PIB en defensa i disposa d'un exèrcit de més d'1,3 milions d'homes. També s'ha referit a l'herència soviètica en la seva manera d'actuar.  Per al líder francès, Rússia “no es convertirà de la nit al dia en un sistema democràtic abierto”.  “No siguem il·lusos”, va insistir. Segons ell, l'actual Rússia de Putin “necessita continuar dinant, és un predador, ogre a les nostres portes”.

Sobre possibles concessions territorials, el titular de l'Elisi va estimar que és Ucraïna qui eventualment ha de decidir el que estimi just i bo, si bé “aquesta pau no pot ser una capitulació; això seria dramàtic per a Ucraïna i els europeos”.  “Una potència dotada de l'arma nuclear s'acostaria a les nostres fronteres i avançaria -va afegir Macron-. Seria l'enfonsament de l'ordre internacional construït des de fa 70 anys”.

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...