La Cubana i ‘Germans de sang’, les grans apostes de Focus

Focus

“Torna a començar el viatge” és el lema d’aquesta temporada

05 - 09 - 2025 / Barcelona / Presentacion Temporada Grup Focus / Foto: Llibert Teixidó

Daniel Martínez de Obregón presentant la temporada 2025-2026 deFocusal teatre Goya

Llibert Teixidó

“Torna a començar el viatge”, diu el lema dels teatres barcelonins del grup Focus. Perquè entrar en un teatre és emprendre un viatge que l’espectador no sap gaire bé on el portarà. “És curiós el recorregut que segueixen els espectadors cada vegada que entren al teatre. Però és en aquest moment on comença la seva experiència? El seu viatge? Nosaltres creiem que no, que aquest viatge comença avui, cada setembre, un viatge que dura un any”, va manifestar César Martínez de Obregón, director general d’art i continguts de Focus, en la presentació de la temporada 2025-2026 al teatre Goya. També es va sorprendre d’alguns viatges que han començat amb sis mesos d’antelació, ja que ja s’han venut entrades per a aquelles dates.

El director del grup empresarial teatral, Daniel Martínez de Obregón, va anunciar les fites de la passada temporada, amb més de mig milió d’espectadors sumant Condal, Romea, Villarroel i Goya (517.000), i gairebé onze milions d’euros de recaptació. Així mateix, el director va marcar finalment al calendari per al gener que ve l’inici de les obres del projecte Gènesis, amb la construcció d’un teatre més una escola artística, al Poblenou de Barcelona. El final del túnel burocràtic.

Les obres del nou teatre i escola artística Gènesis començaran finalment al gener

Sobre la programació, entre reposicions d’èxit com Gegant , amb un superb Josep Maria Pou, o Un sogre de lloguer , una gran comèdia amb el sempre aclamat Joan Pera, cal destacar dues grans produccions que marcaran l’any teatral.

D’una banda, La Cubana torna on va començar tot, al Romea, el primer teatre que els va acollir després dels primers passos de teatre de carrer, amb la seva versió de La tempestat. Per això, com assenyala el seu director, Jordi Milán, retran homenatge al teatre amateur, d’on ha begut la majoria de la professió a Catalunya.

L’obra escollida és L’amor venia amb taxi , una comèdia menor de Rafael Anglada a la qual, com no podia ser de cap altra manera, la veterana companyia donarà un tomb insospitat fins a convertir-la en una gran producció: “Un musical made in Cubana fet a la catalana”, avisa el subtítol.

De l’altra banda, el teatre Condal estrenarà el mític musical Germans de sang , de Russell, aquesta vegada amb un nou muntatge dirigit per Daniel Anglès, coreografia d’ Ariadna Peya i direcció musical d’ Andreu Gallén. L’ambiciosa producció compta amb un repartiment encapçalat per Mariona Castillo, Triquell, Albert Salazar, Roc Bernardí i Tai Fati.

Així mateix, Focus continua amb la tasca cultural i social a través d’iniciatives com Grans teatrerus dins d’ Àfora Focus.

Cargando siguiente contenido...