Ni 125è aniversari, ni al febrer per a la segona volta, ni clàssic del maig, ni trofeu Joan Gamper ni tampoc el primer partit oficial de la temporada 2025-2026. L’Spotify Camp Nou encara no està a punt per acollir partits. I això provoca que el Barcelona- València de diumenge s’hagi de traslladar a l’estadi Johan Cruyff i es jugui només davant 6.000 persones. A causa d’aquesta capacitat tan petita (el 6% de l’antic Camp Nou), només socis podran anar-hi com a públic.
És la solució d’urgència que ha adoptat la junta de Joan Laporta davant el problema de no tenir el feu en condicions. Malgrat que l’equip blaugrana ha disputat els tres primers matxs de Lliga a l’agost fora de casa perquè, enllaçant amb l’aturada de seleccions, es pogués disposar de més marge, el Camp Nou continua sense estar preparat per a la tornada i acumula un nou retard a la llista de terminis erronis.
Quan falten cinc dies per rebre el conjunt valencianista, el Barça no va tenir més remei que reconèixer la realitat i renunciar al somni d’inaugurar l’ estadi coincidint amb l’inici del nou curs, ni tan sols rebaixant el pla inicial de tornar amb 60.000 espectadors a intentar-ho amb un aforament reduït de 27.000.
Ara LaLiga haurà d’atorgar una excepció perquè el Johan Cruyff, que està 2.000 seients per sota del requisit de l’aforament mínim, pugui ser seu d’un matx de Primera Divisió. També s’instal·larà el VAR complet diferent del que es fa servir a la Lliga F.
Tres estadis en una campanya?
No és forassenyada aquesta possibilitat. L’elecció de l’estadi Johan Cruyff obeeix a una mesura temporal, transitòria i excepcional. S’hi jugarà el Barça- València i, pel cap alt, un partit més, contra el Getafe, el diumenge 21 també a les 21.00 hores. Però no més.
D’una banda, perquè el club ja s’ha mogut per reservar Montjuïc amb l’Ajuntament de Barcelona i bloquejar-lo fins al febrer, precisament quan acaba la fase lliga de la Champions League. De l’altra, i no per això menys important, perquè la prioritat és tornar com més aviat millor a casa tant pel factor sentimental (sense oblidar el component electoral) com pel volum de negoci que facilita l’Spotify Camp Nou, amb l’activitat econòmica que genera i amb la botiga funcionant a ple rendiment. A més, es podria demostrar el funcionament dels 425 seients vip que es van vendre al desembre per 100 milions i que ni LaLiga ni l’auditor no han comptabilitzat fins ara.
Els socis, partit a partit?
Els 6.000 espectadors seran socis i el club dona prioritat als 16.151 que van tenir passi els dos anys de Montjuïc
El Barcelona ha volgut tenir un gest amb els socis que van acompanyar l’equip a Montjuïc. Els 16.151 aficionats que van adquirir passis íntegres per a les dues últimes temporades, en què el Barça va jugar a la muntanya olímpica, tindran prioritat per inscriure’s per al matx d’aquest cap de setmana contra el València. El període s’obre avui a les deu del matí i, en cas que, com sembla lògic, hi hagi més peticions que les places disponibles (a les 6.000 localitats cal restar-hi compromisos i seients vip), es farà un sorteig. Però caldrà esperar a tenir una seu definitiva per poder demanar passis de temporada.
L’error de Montjuïc
Com a conseqüència que es decidís que no calia renovar el contracte de concessió de l’ Olímpic Lluís Companys, el Barça s’ha trobat sense la possibilitat de fer servir Montjuïc com a alternativa viable aquest cap de setmana. El recinte de Montjuïc acull un concert de Post Malone aquest divendres i és materialment impossible muntar la gespa i tota la logística que necessita un partit de màxim nivell en menys de 48 hores. Més de tres mesos després d’acomiadar-se de Montjuïc –un excés de confiança que s’ha revelat temerari o, com a mínim, prematur–, no s’ha aconseguit reobrir l’Spotify Camp Nou a temps.
L’agost, a correcuita, el Barça ha hagut de fer mitja volta i tornar a llogar el Lluís Companys, per si de cas. La visita de la Reial Societat del dia 28 podria ser el redebut.
Permisos per a la Champions?
Malgrat els avenços als interiors i als accessos, el recinte encara no té la llicència de primera ocupació, que ha d’atorgar l’Ajuntament de Barcelona després de les pertinents inspeccions, perquè manca el Certificat de Final d’Obra. El Barcelona insisteix que falta poc per obtenir els permisos per a la reobertura i per aquesta raó l’objectiu del club passa a ser tenir l’Spotify Camp Nou enllestit per a l’1 d’octubre, data en la qual s’ha de rebre el PSG en la segona jornada de la Champions League.
Això sí, la UEFA demana una mica més d’aforament de les 27.000 localitats que resulten de la fase 1A –Tribuna i Gol Sud– amb què es pretenia acollir el Barça- València. L’organisme europeu té com a requisit que es vegi públic també a la grada de davant de la presa de càmera, és a dir, que el Barcelona ha d’accelerar ara i acabar a temps la zona de Lateral aquestes dues pròximes setmanes.
La junta insisteix a tornar com més aviat millor a l’Spotify Camp Nou i el nou objectiu és l’1-O per a la Champions
Si tampoc no fos possible l’1- O, el club assegura que està intentant negociar amb altes instàncies de la UEFA poder canviar d’estadi de local a meitat de la fase lliga. Fonts de l’organisme apunten que el reglament és clar en aquest sentit i només ho permet per “causes de força major”.