Espinosa de los Monteros demana a PP i Vox “generositat”
Successos
En la presentació d’Atena l’exdiputat augura que els dos partits es necessitaran per governar
Espinosa de los Monteros
L’ exportaveu de Vox, Iván Espinosa de los Monteros, va presentar ahir Atena, “un think tank” amb el qual vol “contribuir” a “desenvolupar un programa” de propostes de reformes per ajudar PP i Vox a desbancar Pedro Sánchez. L’exdiputat va fer èmfasi a demanar “generositat” a les dues formacions i va reclamar autocrítica després de la derrota del bloc de la dreta a les eleccions del 23- J, ja que, a parer seu, han de desistir de “les hostilitats”. “Comencem a ser una mica més generosos, tolerants”, va insistir Espinosa de los Monteros en un acte celebrat al Col·legi d’Arquitectes de Madrid, on també va advertir que tant PP com Vox es necessitaran per governar.
Espinosa de los Monteros, que va fer un discurs molt centrat en l’economia, també va augurar que PP i Vox es trobaran un “ambient molt hostil” si arriben al Govern i va demanar que el pròxim president (fent-hi referència, però sense citar explícitament Alberto Núñez Feijóo) haurà de començar “amb un decret urgent de desmuntatge de tota la bastida política i ideològica del sanchisme”. L’exdirigent de Vox va dir que
cal “recuperar l’ Estat de dret” perquè “sense això, no hi ha res”, i, a partir d’aquí, posar en pràctica una “agenda reformista definida i ambiciosa”.
Una de les qüestions que més atenció van concentrar va ser el públic. Entre els assistents hi va haver transversalitat, ja que hi van assistir figures de primera línia del PP, com Juan Bravo o Cayetana Álvarez de Toledo ( Miguel Tellado es va absentar finalment); de Vox, com Javier Ortega Smith; o, Víctor de Aldama i Daniel Esteve ( Desokupa). També hi va haver exmembres de Vox, com el mateix Alejo Vidal-Quadras o Rubén Manso i Víctor Sánchez del Real, i exdiputats de Ciutadans, com Marcos de Quinto.
A Atena, Espinosa de los Monteros incorpora exmembres de Vox ( Inés Cañizares), de PP ( José Ramón Bauzà, expresident de les Balears) i de Ciutadans ( Fran Hervías), a més de l’advocada penalista Guadalupe Sánchez, que s’encarrega de la defensa de la parella d’Isabel Díaz Ayuso.