Atractiu elèctric per a tot

Nissan Leaf novetat

Google proveeix l’infoentreteniment amb 70 apps preinstal·lades i tota mena de serveis

MOVEO 2 NOVEMBRE NISSAN LEAF

La tercera generació delLeafté un disseny molt modern, d’estilSUVi forma de cupè

Suposa un salt espectacular en disseny, en tecnologia i en autonomia. I se situa de ple en el segment C del mercat, per competir amb models com el Kia EV3, el Renault Megane o el Tesla Model 3. El Nissan Leaf va ser un pioner des que va arribar al mercat el 2011, amb més de 700.000 unitats venudes, i va contribuir a popularitzar la mobilitat elèctrica. Però aquest nou Leaf no té res a veure amb el model original, ni amb la segona generació.

Arriba amb una nova plataforma (la de l’ Ariya), bateries amb més capacitat i, sobretot, amb més autonomia. Dissenyat al Japó i fabricat a Sunderland ( Regne Unit), té un atractiu aspecte de crossoverque combina amb gran encert una cuidada aerodinàmica amb un reeixit impacte visual. Resulta molt modern, sorprenent i molt estilitzat.

Google proveeix l’infoentreteniment amb 70 apps preinstal·lades i tota mena de serveis

Hi contribueixen les superfícies sense arestes i la fluida línia del sostre que descendeix en la part posterior. O els tiradors de les portes posteriors, molt a la moda, anivellats i camuflats a la carrosseria. És un estil decididament modern, amb una part frontal afilada, amb fars molt fins i el logo de la marca il·luminat.

Arribarà a començaments del 2026 amb bateries més grans de 52 i 75 kWh per aconseguir una autonomia superior: 440 o 662 km segons la versió. I la recàrrega domèstica és ara més ràpida i es realitza a 11 kW. Així mateix, Nissan entrega de sèrie un cable d’11 metres. I a la carretera pot carregar 100 kW (bateria petita) o 150 kW (bateria gran).

Amb el Leaf podrem recuperar 420 km d’autonomia en 30 minuts amb la càrrega ràpida a 150 kW

Amb la bateria de 52 kWh, el motor elèctric rendeix 177 CV i el Leaf té una acceleració de 0 a 100 km/h en 8,6 segons. L’autonomia homologada és de 440 km. Amb la bateria de més capacitat, de 75 kWh, el motor és una mica més potent i arriba als 218 CV. I l’acceleració millora fins a baixar als 7,6 segons. L’autonomia s’estén fins als 622 km en homologació WLTP. És interessant saber que, en un carregador ràpid, a 150 kW, podrem recuperar 420 km d’autonomia en 30 minuts. El Leaf és un cotxe molt equilibrat, manejable per ciutat i amb un comportament molt solvent a la carretera. Amb la bateria gran, la de 75 kWh, i amb un consum d’uns 15 kWh, és fàcil superar els 480 km d’autonomia.

Una vegada en marxa, es percep l’excel·lent aplom de la nova plataforma i el bon tacte de la direcció. Té una forma de rodar suau i silenciosa perquè els quilòmetres transcorrin amb co­moditat per als ocupants. Amb aquesta nova generació tothom es pot plantejar la idea de tenir un Leaf com a únic cotxe de la família. Per autonomia i versatilitat d’ús.

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...