Gairebé dos segles d’excel·lència

Sopar de gala

Unión Suiza celebra a la Llotja de Mar els 185 anys amb 185 convidats

185 aniversari Unión suiza Llotja de Mar

La família Godó i la família Vendrella la festa d’Unión Suiza, celebrada a la Llotja de Mar

Miquel Gonzalez / Shooting

Amb motiu del seu 185 aniversari, Unión Suiza va rebre ahir a La Llotja de Mar 185 convidats. Només 185, únics i escollits que van ser part d’una nit irrepetible on passat, present i futur es van trobar per celebrar els seus gairebé dos segles dedicats a l’excel·lència. La família Vendrell, amb un orgullós Lluís Vendrell Salvià envoltat de la seva amplíssima família que inclou ja un besnet (la vuitena generació), convocava així, un inusual sopar d’autèntica amb el més escollit del tot Barcelona per celebrar el llegat legat i anunciar l’inici d’una nova etapa marcada per la professionalització i una sòlida vocació de futur.

“Pocs projectes empresarials poden presumir d’una trajectòria que inclou pràcticament dos segles, set generacions d’una mateixa família i una història basada de forma ininterrompuda en la recerca de l’art de ser sempre ara”, explicava emocionat Lluís Vendrell, qui al costat dels amb seus germans Xavier, Cèsar i David representa la sisena generació de la companyia que va arrencar quan Jaume Vendrell va obrir un petit taller en el Raval i que per a aquest 2026 promet un nou punt d’inflexió.

En un sopar d’autèntica gala amb el més escollit del tot Barcelona, es va revelar la Joia Commemorativa

Compartint taula mesa amb Javier Godó i Marisa Falcó, comtes de Godó, Elena Barraquer,  José Luis Blanco i Sergio Martínez Campos, entre moltes altres personalitats, clients i amics (ja s’ha dit, 185 en total), Cèsar i David Vendrell, recordaven la ja molt pròxima “obertura de les nostres boutiques de Patek Philippe i de Misui al passeig de Gràcia”. Marcarà el començament d’una etapa renovada per a aquesta marca tan internacional com 100% catalana que sempre s’ha esforçat a gestionar el respecte a la tradició sense renunciar a la innovació. Enric Vendrell, representant de la setena generació de la família, va revelar la clau de l’èxit: “A Unión Suiza defensem que l’excel·lència no passa mai de moda”.

En una celebració d’aquesta manera diferent de plantejar-se l’excel·lència que defineix a la firma joiera que no es van perdre Carlos Godó i Maite de Obes, Ana Godó, Camí Quiroga i Tatxo Benet, va tenir el seu moment àlgid quan es va anunciar la Joia Commemorativa 185 aniversari. “Amb motiu de crear una peça que reflecteixi l’essència de la nostra companyia, fa sis mesos vam convocar a quatre creadors les propostes dels quals han estat materialitzades pel joier Adán Rafael Barbero”, va explicar a la concurrència Daniel Rossinés, CEO d’ Unión Suiza. Així és com es va revelar Trilogia, firmada per la interiorista Pia Capdevila, un meravellós anell tricolor en or groc que traça el 185 celebrat amb un diamant en talla brillant que evoca l’origen, vuit en talla baguet que simbolitzen el moviment i uns altres cinc en talla brillant ,y Camins de Memòria que l’artista Masllorens coneguda per les seves obres de gran format que atrapen amb la mirada de rostres extraordinàriament expressius, estableix un bonic diàleg entre la pintura i la joieria i l’expressa en un collar collaret d’or blanc amb bany de ruteni i 19 diamants negres en talla brillante.Resulta una intensa obra en què s’endevina un viatge a l’interior de la seva obra, un passeig pel traç, la pinzellada i el seu particular “anar i venir pel temps”. Bellíssim és també el choker “ Mater”, de Teresa Helbig, la dissenyadora de moda que ha conquerit de Zendaya a Halle Berry i la reina Letícia, que representa l’arrelament, l’origen i l’essència” i tan sorprenent com divertit l’anell en forma de trufa tòfona titulat El Diamante de La Tierra amb què Nandu Jubany s’estrena en l’univers joier. Va ser ell, clar, qui també va firmar el cátering d’aquesta nit especialíssima en què els convidats, entre els qui es comptaven explicaven també Jordi Puig, Dani Casas i Gonzalo de Cevallos, van haver de desempatar per decidir la peça guanyadora. El cas és que el jurat format per David i Enric Vendrell, Javier Mariscal, Verónica Blume, Olga Ruiz i que firma aquesta crònica, Margarita Puig, va arribar a un empat tècnic. La peça guanyadora entrarà a la col·lecció d’ Unión Suiza i totes les peces originals se subhastaran amb finalitats solidàries.

Amb motiu del seu 185è aniversari, Unión Suiza va convocar ahir a la Llotja de Mar 185 convidats. “Només 185, únics i escollits per viure una nit irrepetible”, deia­ el save the date d’aquesta gala on passat, present i futur es van trobar per celebrar els gairebé dos segles de la família Vendrell dedicats a l’excel·lència.

Amb un orgullós Lluís Vendrell Salvià al capdavant, envoltat de tots els seus fills, nets i fins i tot el besnet, que ja estrena la vuitena generació, la nissaga joiera convocava, d’aquesta manera, un inusual sopar d’autèntica gala amb el més escollit del tot Barcelona. Elles amb vestits llargs, els senyors amb esmòquing i tots amb joies exquisides van brindar pel passat però sobretot per l’inici d’una nova etapa marcada per la professionalització i una sòlida vocació de futur.

“Pocs projectes empresarials ofereixen una trajectòria que inclou pràcticament dos segles, set generacions d’una mateixa família i una història basada ininterrompudament en la recerca de l’art de ser sempre ara”, explicava emocionat David Vendrell, que amb els seus germans Lluís, Xavier i César regeix la companyia que va començar quan Jaume Vendrell va obrir un petit taller al Raval.

Compartint taula amb Javier Godó i Marisa Falcó, comtes de Godó, Elena Barraquer, Elisa Colonques, José Luis Blanco i Sergio Martínez Campos, entre moltes altres personalitats, clients i amics (ja s’ha dit, 185 en total), César i Lluís Vendrell recordaven la ja molt pròxima “obertura de les nostres boutiques de Patek Philippe i de Misui al passeig de Gràcia”. Marcarà el començament d’una etapa renovada per a aquesta marca tan internacional com 100% catalana que sempre s’ha esforçat a gestionar el respecte a la tradició sense renunciar a la innovació. Enric Vendrell, representant de la setena generació de la família, va revelar la clau de l’èxit: “A Unión Suiza defensem que l’excel·lència no passa mai de moda”.

Carlos Godó i Maite de Obes, Ana Godó, Joaquín Gay de Montellà, Camino Quiroga i Tatxo Benet també es van unir a la celebració d’aquesta manera diferent de plantejar-se l’excel·lència que defineix la firma joiera que va tenir el moment àlgid quan es va anunciar la joia commemorativa del 185è aniversari. “Amb motiu de crear una peça que reflecteixi la nostra essència, vam desafiar quatre creadors de mons molt diversos les propostes dels quals han estat materialitzades pel joier Adán Rafael Barbero”, va explicar a la concurrència Daniel Rossinés, director executiu d’ Unión Suiza. Així és com es va revelar la bellesa de Trilogía , firmada per la interiorista Pia Capdevila, un anell en or tricolor que traça el 185 celebrat amb un diamant en talla brillant que evoca l’origen, vuit en talla baguet que simbolitzen el moviment i cinc en talla brillant per al futur; i la delicada modernitat de Caminos de memoria , amb què Lidia Masllorens, coneguda pels seus retrats de gran format, estableix un bonic diàleg entre la pintura i la joieria. És un collaret d’or blanc amb bany de ruteni i 19 diamants negres en talla brillant que projecta el seu particular “anar i venir pel temps”.

També és bellíssim el collaret Mater de Teresa Helbig. La dissenyadora de moda que ahir vestia la conductora de la gala, la show-woman bestial que és Bi­biana Ballbè (i que ha conquerit igualment de Zendaya a la reina Letícia) aconsegueix representar-hi “l’arrelament, l’origen i l’essència”. I tan sorprenent com divertit tancava El diamante de la tierra , l’anell en forma de tòfona de Nandu Jubany. Va ser ell, esclar, qui també va firmar el càtering d’una nit especialíssima en què els convidats, entre els quals també hi havia Pere Guardiola, Jordi Puig, Jordi Cambra, Dani Casas i Gonzalo de Cevallos, van oferir el vot clau per decidir la peça guanyadora que entra directament a la col·lecció d’ Unión Suiza.

El cas és que, atesa l’excel·lència d’aquestes peces que se subhastaran amb finalitats benèfiques, el jurat format per David i Enric Vendrell, Javier Mariscal, Verónica Blume, Olga Ruiz i
qui firma aquesta crònica, Margarita Puig, va arribar a empat tècnic. Que escollís el públic va ser el millor tancament possible per a aquesta celebració de la bellesa, del llegat, del futur i de la diferència.

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...