Un gest per continuar viu

Un gest per continuar viu
News Correspondent

Carles Puigdemont explica una metàfora de la seva relació amb els socialistes que resumeix el seu estat d’ànim de permanent desconfiança. Assegura que el seu partit està travessant el desert sota una calor asfixiant i amb escassetat d’aigua i queviures. Llavors veuen passar el PSOE amb un cotxe de luxe amb aire condicionat, que ha estat possible gràcies a ells –votació d’investidura–, i quan des de Junts els demanen aigua, els socialistes els hi neguen i els asseguren que no s’han d’amoïnar perquè l’oasi és cada cop més a prop.

La historieta servia a Junts per explicar que els socialistes prometen molt i compleixen poc, per la qual cosa, fa unes setmanes, Puigdemont va decidir donar per trencades les negociacions amb el Govern espanyol. Però Pedro Sánchez no es dona encara per vençut i ahir no va tenir objeccions a concedir sengles entrevistes aRAC1 i TVE per assumir de manera pública els seus incompliments amb Junts i anunciar cinc compromisos que tenia pendents amb aquesta formació.

Fa uns dies escrivíem en aquesta secció que el Govern de Sánchez corria el risc de crear-se falses expectatives amb la possible tornada de Puigdemont a Catalunya a començaments de l’any vinent, com havia expressat la vicepresidenta primera, María Jesús Montero. La realitat és ben diferent i des de l’anunci de la ruptura, Junts no ha votat cap iniciativa al Congrés que partís del Govern central i no sembla que això pugui canviar fins que fructifiquin molts dels pactes que el mateix Sánchez reconeix que no s’han complert.

Una entrevista en una o dues emissores de ràdio no eliminarà la desconfiança de Junts, però permet recuperar un diàleg que no s’havia perdut mai del tot. Les properes setmanes seran clau per saber si les negociacions de Suïssa entre les dues parts es poden reprendre o no. Més enllà dels compromisos que pugui complir Sánchez, Junts ha de reflexionar també sobre l’oportunitat que té davant un president del Govern capaç de fer gestos com el d’ahir. Sánchez vol arribar viu fins al 2027 i està disposat a tot.

Etiquetas
Cargando siguiente contenido...