La fira immobiliària The District deixa Barcelona i es trasllada a Madrid
Fira
Els organitzadors veuen la capital com a clau per a les inversions del sector
Juan Velayos, a la dreta, modera un dels debats deThe District,en una imatge d’arxiu
La fira immobiliària The District es trasllada a Madrid després de quatre edicions a Barcelona. Nebext, l’empresa organitzadora de la trobada, i la Comunitat de Madrid van anunciar ahir l’acord per celebrar-ne la pròxima edició a la capital espanyola. En concret, el congrés especialitzat en inversió tindrà lloc els dies 22, 23 i 24 de setembre del 2026 al recinte d’ Ifema, a prop de l’a eroport de Barajas.
The District s’ha convertit en la principal fira immobiliària del sud d’Europa i aspira a consolidar-se en el circuit de grans esdeveniments del sector com Expo Real a Múnic o Mipim a Canes. El president del congrés, l’empresari Juan Velayos, va assegurar en un comunicat que la pròxima edició a Madrid contribuirà a l’ avenç de la indústria immobiliària a escala europea, però també que Espanya continuï acollint un esdeveniment global.
La trobada, que impulsa Juan Velayos, s’ha desenvolupat a Barcelona en un marc polític poc plàcid
“Això permetrà que les dues principals ciutats, Madrid i Barcelona, puguin continuar potenciant la capacitat per captar capital institucional i consolidar una cartera més sòlida tant en habitatge assequible com en altres segments –hotels, centres de dades o infraestructures urbanes– on tenen una posició especialment competitiva”, va afegir.
Fonts de l’organització van explicar que la decisió s’emmarca en una estratègia de creixement i van apuntar que tant l’Ajuntament de Madrid com la Comunitat de Madrid han format part de l’esdeveniment des de l’inici amb presència amb expositors. A més a més, van assenyalar que la ciutat és “una de les destinacions preferents per al capital immobiliari a Europa”, i van destacar la connexió que té amb l’ Amèrica Llatina. Les mateixes fonts van afegir que les relacions tant amb la Generalitat com amb el Consistori barceloní “són bones” i afirmen que la fira podria tornar més endavant. Tot i això, la convivència entre el congrés i les institucions no sempre ha estat bona. En el passat, el mateix Velayos va lamentar el poc suport institucional per a la seva celebració. Sense anar més lluny, a l’abril el Consistori barceloní va retirar una subvenció a la fira a petició dels Comuns.
En aquest sentit, The District s’ha desenvolupat en un marc polític poc plàcid. Tant la Generalitat com l’Ajuntament de Barcelona estan aplicant mesures d’habitatge que moltes vegades xoquen amb els interessos dels grans capitals. D’altra banda, els moviments de l’esquerra anticapitalista han situat aquesta fira immobiliària com un dels seus principals objectius de protesta, amb diverses manifestacions a les portes de la trobada.
En la roda de premsa posterior a la reunió setmanal del Consell Executiu, la consellera de Territori i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, va assegurar que respectava la decisió dels organitzadors. “No tinc res més a dir”, va afirmar Paneque. Per la seva part, la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, va assenyalar que l’arribada d’aquest esdeveniment demostra que la capital espanyola és “un dels llocs més atractius per ser ara mateix”.