El pla radical de Bill Gates (69 anys) amb la seva herència multimilionària: “Deixar molts diners als meus fills no els faria cap favor, no seria bo ni per a ells ni per a la societat”

Diners

Gates creu que els seus fills no han de rebre una quantitat excessiva de diners sense merèixer-ho perquè han d'aprendre a desenvolupar-se per si mateixos

El multimilionari pensa, a més, que la major part d'aquells diners han de ser destinats a millorar la societat i no a crear una dinastia de rics 

Bill Gates

Bill Gates 

Getty Images

Les herències sempre acostumen a ser un tema controvertit entre moltes famílies. Encara que és un tràmit que arriba en situacions difícils, ja que quan succeeix és perquè ha mort un familiar, moltes vegades treu el pitjor dels éssers humans. No serà la primera ni l'última vegada que escoltem que alguna família ha acabat barallant-se per una herència, i encara que és trist, lamentablement no és gens estrany quan els diners estan pel mig.

Per evitar això, el millor és sempre que la persona en qüestió decideixi, abans de morir, qui i quina part de la seva herència vol deixar. Encara que això no assegura que no succeeixin problemes o frecs, el cert és que facilita moltíssim les coses, sobretot a nivell legal. 

Lee también

Luis Alberto Álvarez Moreno, notario: “Hay 3 documentos imprescindibles que todo el mundo debería hacer, pero que casi nadie hace hasta que ya es demasiado tarde”

Joel Sáez
Luis Alberto Álvarez Moreno es notario en Barcelona, concretamente en JLA Notarios, empresa que fundó junto a su socio

Crec que deixar-los una enorme suma de diners als meus fills no els faria cap favor. No seria bo ni per a ells ni per a la societat

Bill Gates

Als seus 69 anys, l'empresari multimilionari i cofundador de Microsoft, Bill Gates, ja té decidit com vol repartir la seva herència, i la veritat és que no deixa indiferent a ningú. Gates ha explicat en diverses ocasions el seu particular model, en qui assegura que deixarà només una petita part de la seva fortuna als seus fills, i que la resta serà donada a causes benèfiques.

Gates y su esposa Melinda tienen una fundación conjunta para ayudar a los más necesitados

Gates i la seva esposa Melinda tenen una fundació conjunta per ajudar els més necessitats

EFE

Encara que ell no ha confirmat mai la xifra exacta, s'ha informat i repetit àmpliament (i sense ser desmentit per ell) que la quantitat rondaria l'1% de la seva fortuna per a cadascun dels seus tres fills. Encara que pugui semblar poc, el cert és que continuen sent moltíssims diners. Tenint en compte que el patrimoni de Bill Gates s'acosta als 115 mil milions de dòlars, això suposa que aquell 1% serien, aproximadament, 1.150 milions de dòlars repartits entre els seus tres fills.

Gates afirma que deixar-los una enorme herència no és cap favor per a ells, al contrari, ja que l'únic que pot provocar és que perdin la motivació i que això dificulti el seu creixement personal i professional, així com que impedeixi que desenvolupin el seu propi camí: “Crec que deixar-los una enorme suma de diners als meus fills no els faria cap favor. No seria bo ni per a ells ni per a la societat”, assegura. 

He estat increïblement afortunat i tinc la responsabilitat de tornar-lo a la societat de la millor manera possible

Bill Gates

Encara que sigui només al voltant de l'1% de la seva fortuna, Gates té clar que encara i així continuen sent moltíssims diners, més que suficient perquè els seus fills puguin cobrir totes les necessitats necessàries. Per això, ell assegura que no vol que els falti de res, ni de bon tros, sinó que el seu objectiu és que aprenguin a valorar el que costa tot això i que amb això siguin capaços de desenvolupar-se pels seus propis mitjans: “Definitivament crec en deixar-los als meus fills prou perquè puguin fer el que vulguin, però no tant com perquè no vulguin fer res”

Gates es firme defensor de que las grandes riquezas deben mejorar la sociedad

Gates és ferm defensor que les grans riqueses han de millorar la societat

Jacquelyn Martin

Ara bé, la seva iniciativa no és tan sols a favor dels seus fills, sinó que també ve donada per la seva ferma creença que les grans riqueses tenen la responsabilitat de tornar una part significativa d'elles a la societat. Per això, ell ha reiterat moltes vegades que el seu objectiu és donar la major part de la seva fortuna a causes benèfiques, a través de la seva fundació, i que això està per sobre de llegats personals: “He estat increïblement afortunat i tinc la responsabilitat de tornar-lo a la societat de la millor manera possible”.

En aquest sentit, per demostrar que la seva iniciativa és real i que no es tracta simplement de xerrameca, Gates ha firmat el Giving Pledge, una iniciativa creada al costat de Warren Buffett, en la qual diversos milionaris es comprometen a donar la majoria de la seva fortuna en vida o al seu testament. Gates creu que no hi ha millor final que utilitzar aquella riquesa per millorar la salut, l'educació i l'equitat al món, i per això vol mantenir aquella filosofia de vida fins i tot després de la seva mort. 

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...