El PP exigeix a Sánchez un ple monogràfic sobre la trama corrupta
Sota l’ombra de la corrupció
Juanma Morenodurant la seva intervenció ahir
Alberto Núñez Feijóo va acusar ahir el president del Govern central de ser coneixedor de la presumpta trama de corrupció que implica Santos Cerdán, José Luis Ábalos i Koldo García i d’“haver mirat cap a una altra banda”. Per aquesta raó, va reclamar que “Pedro Sánchez ha de donar la cara” i li va exigir que convoqui aquest dimecres un ple monogràfic sobre l’afer al Congrés, després que s’anul·lés l’agenda internacional del líder de l’ Executiu. “Que deixi de resistir-se a la democràcia. No té escapatòria. Ha d’anar-se’n per còmplice i per mentider”, va exclamar, mentre va demanar el suport dels espanyols per governar amb “honestedat”: “Sé el que he de fer”.
“Al final se sap tot. Van començar robant en les primàries i no han parat des d’aleshores. Ho sabien tot i ho han tapat”, va començar el líder del PP al tancament a Màlaga de la campanya interna per a la seva candidatura a la presidència del partit al congrés nacional previst per a principis de juliol. Feijóo va assenyalar que els últims detalls de l’informe de l’ UCO que es van saber la setmana passada i que impliquen el ja exsecretari d’organització del PSOE són només el principi, i va insinuar que sortirà nova informació sobre el que considera una “màfia”.
Moreno retreu a Montero “no haver-se assabentat de res” quan “per dalt i per baix es repartien coses”
Per això, des de Génova creuen que aquest escàndol “no es pot dirimir en els dos minuts i mig que dura una pregunta parlamentària al president” en la sessió de control al Govern, i volen centrar la jornada de dimecres a la Cambra Baixa en la corrupció que castiga els socialistes. Feijóo va animar Sánchez a fer-ho “voluntàriament” i, si no, va advertir que demanaran un ple extraordinari a la Junta de Portaveus amb l’objectiu de “forçar” una votació dimarts per “veure què diuen els seus socis”.
“Si la setmana passada ja teníem motius per manifestar-nos, ara tenim 490 pàgines més de raons per continuar dient-li a aquest Govern que és indecent”, va expressar el dirigent popular. Entre crits de “Pedro Sánchez, dimissió”, Feijóo va instar altra vegada el president del Govern a “no ajornar més el que és inevitable” i convocar eleccions, alhora que va rebutjar “precipitar-se”, tot descartant implícitament la moció de censura que alguns reclamen: “No caigueu en la trampa. Això no va de desfogar-se un dia, sinó de fer-ho bé per fer-lo fora de veritat”.
“No tenen escapatòria ni els membres del Govern, ni els que han posat la mà al foc i tenen els dos braços cremats, ni els que fan com si la cosa no tingués res a veure amb ells”, va arremetre Feijóo. Crítiques a què es van afegir les del president de la Junta d’ Andalusia, Juanma Moreno, que va retreure a la vicepresidenta primera de l’ Executiu, María Jesús Montero, “no haver-se assabentat de res” quan “per dalt i per baix es repartien coses”. A més, va afirmar que la número dos del PSOE “va posar la mà al foc [per Santos Cerdán] i s’ha cremat les dues mans”.
Així doncs, Feijóo es va rebel·lar contra el “tots sou iguals” i va demanar la confiança per arribar a la Moncloa, petició que va acompanyar d’una sèrie de propostes de govern: “Em comprometo a recuperar les penes per malversació de diners públics i a prohibir per llei els indults per corrupció política”, així com “recuperar el delicte de referèndum il·legal i el delicte de sedició perquè consti al Codi Penal”.