Deshumanitzar la política

FUTURS IMPERFECTES

Deshumanitzar la política
Conseller editorial

L’última sessió del Congrés, més enllà de qualsevol altra consideració, va ser un exercici de deshumanització de la política i, alhora, de corrosió de la vida parlamentària. No hi ha rivals, sinó enemics; no hi ha arguments, sinó insults. La intimitat ha deixat de ser un espai a preservar per convertir-se en una arena on ser devorat. Del que es tracta és d’exposar qualsevol misèria personal de l’adversari, que ni tan sols cal que sigui certa. L’empatia ha saltat pels aires­ i el respecte ha estat escombrat sota les catifes de la Cambra.

Pleno Congreso de los Diputados Pedro Sanchez. Alberto Nuñez Feijoo

  

Dani Duch

La deshumanització de la política és un dels grans errors dels parlamentaris, que no entenen que estan causant un mal irreparable a les institucions. Les tàctiques que pretenen minar la intimitat personal i familiar de les persones, a força d’atacar els individus per dinamitar el seu projecte polític, resulten una amenaça per a la democràcia. Tots els éssers humans tenen el dret a ser tractats amb respecte, consideració i decòrum, independentment de les seves diferències. Però això sembla que no val en la vida parlamentària. Desposseir les persones de la seva humanitat i reduir-les a estereotips és tornar a temps que crèiem­ desterrats. No es tracta de demonitzar l’adversari, sinó de rebatre’l amb arguments.

La sessió del Congrés va ser una mostra del grau de corrosió de la democràcia

Un dels moments més descoratjadors del debat de dimecres va ser l’al·lusió personal que Feijóo va fer-li al president del Govern: “Però amb qui està vivint? De quins prostíbuls ha viscut, vostè?” Sánchez va replicar amb igual intemperància: “Aquí l’únic que ha tingut una relació estreta amb un delinqüent condemnat és vostè”.

Lee también

El superglue de Pedro Sánchez

Màrius Carol
El presidente de VOX, Santiago Abascal, interviene durante un pleno extraordinario, en el Congreso de los Diputados, a 9 de julio de 2025, en Madrid (España). Sánchez comparece en un pleno extraordinario para tratar asuntos pendientes como la implicación de Santos Cerdán en la trama de comisiones de Koldo García y José Luis Ábalos, las actividades de la exconcejal socialista Leire Díez buscando pruebas contra la UCO, y asuntos internacionales como el próximo Consejo de la Unión Europea y la Cubre de la OTAN. También, durante la sesión plenaria, anuncia un paquete de medidas contra la corrupción que garantice la continuidad de la legislatura.

Una sessió per donar explica­cions sobre la corrupció es va convertir en una baralla en el fang, que va aportar pocs arguments i solucions per garantir l’honestedat dels polítics. Certament, ni la corrupció, ni la deshumanització política són fenòmens exclusius d’aquest país. Però la veritat és que el deteriorament de la credibilitat dels polítics debilita la democràcia i afavoreix el populisme. I, o es posa límit a aquesta cursa cap enlloc o, al final, tornarem al passat.

Etiquetas
Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...