Encara no sap en quin camp la jugarà, si més no, durant la lligueta, ni si se n’anirà algun futbolista en el tram final del mercat o no, però el Barcelona sí que sabrà aquesta tarda al Fòrum Grimaldi de Mònaco (18 hores) els seus vuit rivals a la Lliga de Campions. Una Champions que repeteix format, amb 36 equips. Els vuit primers passaran directament a vuitens de final i els conjunts que quedin entre el novè lloc i el vint-i-quatrè s’enfrontaran en un encreuament previ.
Serà una Champions molt potent, amb sis equips de la Premier i cinc d’ Espanya (Barcelona, Madrid, Atlètic, Athletic i Vila-real). Cada equip s’enfrontarà amb dos de cada un dels quatre bombos. No hi pot haver enfrontaments entre clubs d’un mateix país a la lligueta i com a màxim et poden correspondre dos rivals d’una mateixa federació. Per exemple, si el Barcelona s’aparella amb el Liverpool i l’Arsenal, ja no es pot enfrontar amb el Tottenham, el Newcastle i el Chelsea.
Com a principal novetat respecte a la passada temporada la UEFA ha establert que els vuit primers classificats jugaran
totes les eliminatòries el partit de tornada a casa. Si s’enfronten dos d’aquests equips
en un encreuament, jugarà el segon partit al seu estadi el que
hagi quedat més ben classificat a la lligueta. Així s’impedirà el que li va passar al Barça la temporada passada, quan va quedar segon a la primera fase i
només va jugar la tornada a Montjuïc a vuitens. A quarts i semifinals la va disputar a Dortmund i a Milà. D’aquesta manera la UEFA li vol donar més valor als resultats de la lligueta.
Els millors classificats a la lligueta tindran la tornadaa casa en totes les eliminatòries
La primera jornada es disputarà entre el 16 i el 18 de setembre i l’última serà unificada i es jugarà el 28 de gener. La final serà a Budapest el 30 de maig. Avui tots els equips sabran quins són els seus adversaris i quins rebran i quins visitaran. El que no se sabrà fins dissabte és el calendari dels partits i els horaris.
El sorteig d’aquesta tarda és important. No només pel nom dels rivals, sinó per quins partits es juguen fora o a casa. Un sorteig complicat per al Barcelona seria el següent: Liverpool, Juventus, Nàpols i Almatt a domicili i PSG, Arsenal, Ajax i Mònaco a casa. En canvi, un de més assequible a priori seria Dortmund, Atalanta, Olympiacos i Pafos fora de casa i Chelsea, Leverkusen, PSV i Union St. Gilloise a l’estadi blaugrana, sigui quin sigui.
El que és segur és que a qui li toqui li farà poca gràcia desplaçar-se a Almaty. La ciutat del Kazakhstan, amb més de dos milions d’habitants, expandirà el límit oriental de la Champions fins a poc més de 300 quilòmetres de la frontera de la Xina. La seu del Kairat Almaty, que va eliminar el Celtic de Glasgow, supera així Astanà com la més oriental de la història de la competició. Està És a 6.000 quilòmetres de Barcelona en línia recta.
Almaty és la seu més oriental de la història del torneig, i Bodo, la més septentrional
El torneig també tindrà la ciutat més septentrional de la seva història gràcies a la classificació del Bodo Glimt noruec. Bodo és en ple cercle polar àrtic. Aquests dos equips no són les úniques presències sorprenents a la lligueta. També va obtenir el bitllet el modest Pafos xipriota, entrenat per Juan Carlos Carcedo, que va ajudar durant més d’una dècada Unai Emery als diversos equips que ha gestionat el tècnic basc. El Pafos va superar l’ Estrella Roja. A la Champions dels grans encara hi ha espai per a aquestes històries.
