El PSPV, juntament amb Compromís i dues formacions locals (Activa Chiva i ADUC), ha presentat aquest dimecres una moció de censura contra l'alcaldessa de Chiva, una de les localitats més afectades per la dana del 29 d'octubre, Empara Fort (PP). Segons les dades del Centre d'Integració de Dades (CID), en aquesta localitat es van recuperar fins a 8 cadàvers.
Així ho han confirmat a EFE fonts del PSPV i Compromís, que justifiquen la iniciativa en la mala gestió realitzada pel govern local, que comparteixen en minoria el PP i Vox després de la sortida el maig d'Activa Chiva, i especialment, després dels devastadors efectes de la dana.
El nou alcaldes será el socialista Ernesto Navarro
Els socialistes, que proposen com a candidat al seu portaveu municipal, Ernesto Navarro, han assenyalat en un comunicat els seus afiliats i simpatitzants que donen aquest pas en defensa de l'estabilitat i el benestar de la ciutadania d'aquesta localitat.
El seu objectiu, han assenyalat, és formar un nou govern que respongui “amb eficàcia, sensibilitat i responsabilitat als problemes de Chiva”, i que prioritzi la reconstrucció i reparació dels danys causats per la dana, “destinant prou recursos i gestionant-los amb transparència i eficiència”.
Un govern que, a més, “reforci la protecció social i promogui polítiques de prevenció, sent conscients del canvi climàtic que propicia fenòmens meteorològics extrems”, han afegit, i s'han compromès a governar “amb responsabilitat, diàleg i compromís ètic”.
“És hora d'assumir les responsabilitats que no han estat assumides pels partits que han governat fins ara”, han afirmat, i han destacat que la moció de censura és “un mecanisme democràtic legítim per garantir la governabilitat i la defensa de l'interès públic, quan les circumstàncies així ho exigeixen”.
Chiva va ser una de les localitats més colpejades per la DANA, on van morir 8 persones
Per la seva part, el portaveu municipal de Compromís, Emilio Morales, ha justificat a EFE la presentació d'aquesta moció en la mala gestió desenvolupada pel govern local des de l'inici de la legislatura, i especialment després de la sortida d'Activa Chiva del govern.
En aquest sentit, ha assenyalat que no poden deixar que un govern en minoria, com el que comparteixen PP i Vox, continuï gestionat la reconstrucció del municipi després de les inundacions sofertes el passat 29 d'octubre.

