Miguel Assal, expert en primers auxilis: “Per sobreviure a un infart, si estàs sol a casa, el primer que has de fer és avisar emergències i deixar la porta oberta”

Infart

Encara que ningú no està exempt de poder tenir un infart en algun moment, hi ha certes indicacions que és important conèixer per poder reduir danys

Miguel Assal, experto en primeros auxilios

Miguel Assal, expert en primers auxilis

La por de tenir algun dia un infart és un dels aspectes que més preocupen molts espanyols. Segons una enquesta realitzada per Ipsos per a AstraZeneca, tres de cada quatre espanyols admeten tenir un alt temor de tenir un infart agut de miocardi. Encara que aquesta por continua sent menor en comparació amb altres malalties com el càncer, les malalties neurodegeneratives o l'ictus, el cert és que el percentatge és veritablement elevat.

La realitat és que aquesta preocupació no és infundada, ja que al nostre país les malalties cardiovasculars continuen sent la principal causa de mort, sent l'infart de cor una de les més letals. Encara que això té una part genètica i fins i tot de ‘mala fortuna’ que no podem controlar, el cert és que s'estima que el 80% de les malalties cardiovasculars poden evitar-se si es controlen certs factors de risc.

Ara bé, encara que evitant aquests factors i modelant certs hàbits, les probabilitats es redueixen de forma dràstica, és impossible assegurar per complet que no anem a tenir una malaltia d'aquest estil, pel que és important estar previnguts i preparats per saber com actuar davant una situació així. 

Hi ha quatre claus per sobreviure a un infart si estem sols a casa

Miguel Assal

L'expert en primers auxilis, Miguel Assal, que compta amb més de 3 milions de seguidors en el seu compte de TikTok, assegura en un vídeo que, en cas de tenir la desgràcia de tenir un infart mentre estem sols, hi ha diverses indicacions que hem de seguir si volem tenir l'oportunitat de sobreviure.

El infarto suele empezar con un fuerte dolor en el pecho

L'infart sol començar amb un fort dolor al pit

Yuri Arcurs peopleimages.com

En primer lloc, Assal explica que un infart sol començar amb un dolor opressiu al pit, irradiat cap al braç dret o esquerre, que també pot derivar al coll o la mandíbula i que pot anar acompanyat de nàusees, marejos, dificultat respiratòria, suor freda i fins i tot sensació de desmai.

En cas de patir aquests símptomes, si tenim la desgràcia que just ens trobem sols a casa i no podem comptar amb l'ajuda de ningú, l'expert explica que el primer que hem de fer abans que els símptomes s'agreugin és agafar el nostre telèfon i avisar a emergències. 

Una cosa que pot salvar-nos literalment la vida en aquesta situació és prendre una aspirina

Miguel Assal

Encara que parlar amb els serveis mèdics i informar de la nostra situació ha de ser el primer, una altra cosa que també és clau per evitar pèrdues de temps futures que poden marcar la diferència entre la vida i la mort és deixar la porta de casa oberta. D'aquesta manera, si quan arriba l'ajuda jaiem inconscients a terra i no podem obrir, facilitarem molt la feina als qui venen a ajudar-nos.

Després d'això, Assal assegura que una cosa que pot salvar-nos literalment la vida en aquesta situació és prendre una aspirina. Encara que és un medicament que cada vegada menys gent té a casa, substituït per l'ibuprofèn o el paracetamol, el cert és que és important tenir-lo per a aquest tipus de casos.

En esta situación, tomar media aspirina puede salvarnos la vida

En aquesta situació, prendre mitja aspirina pot salvar-nos la vida

Getty Images

L'aspirina pot reduir el mal perquè, quan tens un infart, es forma un coàgul que bloqueja una artèria coronària, i l'aspirina ajuda perquè inhibeix les plaquetes, que són les cèl·lules que formen coàguls, i al fer-ho pot frenar el seu creixement, cosa que permet que la sang flueixi més fàcilment al cor.

És important mastegar l'aspirina encara que sàpiga malament, per a així trencar el recobriment entèric de la pastilla i que l'efecte sigui molt més immediat

Miguel Assal

“Has de prendre 300 mg d'aspirina, és a dir, més o menys mitja pastilla, sempre que no siguis al·lèrgic a l'àcid acetilsalicílic, tinguis una úlcera gàstrica activa o problemes de sagnia. A més, és important mastegar-la i no empassar-se-la, encara que sàpiga greu, per a així trencar el recobriment entèric de la pastilla i que l'efecte sigui molt més immediat”, assegura l'expert.

Finalment, Miguel explica que, després d'això, el que cal fer és asseure's en l'estada més propera a la porta d'entrada i col·locar-se en una posició còmoda i segura, en una postura en la qual respirem de forma correcta i amb la qual sapiguem que, en cas de quedar inconscients, estarem de costat “per evitar la broncoaspiració en cas de vòmit”. 

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...