Els polítics alteren els currículums malgrat que no necessiten títols

Successos

La número dos d’organització del PSOE i el cap del PP navarrès corregeixen els seus perfils

El presidente del Partido Popular de Navarra, Javier García Jiménez

El president del PP de Navarra, Javier García Jiménez

@javiergar_

A diferència dels funcionaris, que majoritàriament necessiten un títol universitari –tret dels auxiliars administratius, que han de tenir el batxillerat, i el personal de serveis, conserges i ordenances, que només necessiten l’ESO–, els polítics no han de menester cap titulació per exercir un càrrec públic o orgànic. Només que el líder del partit o el secretari d’organització els elegeixi per anar a unes llistes o els inclogui en la direcció, o un governant els doni un càrrec de confiança a l’estructura de l’administració. Malgrat això, molts polítics presumeixen de currículum i alguns, com hem vist les últimes setmanes, no dubten a alterar-lo amb finalitats autopublicitàries.

Aquesta curriculitis ja ha causat tres víctimes polítiques aquest estiu: la jove diputada del PP Noelia Núñez, fins a mitjans de juliol vicesecretària de mobilització i repte digital del PP, el veterà excomissionat del Govern de Pedro Sánchez per a la dana José María Ángel i l’exconseller de Gestió Forestal i Món Rural de la Junta d’Ex­tremadura Ignacio Higuero de Juan, procedent de Vox.

La ‘curriculitis’ ja ha causat tres víctimes polítiques aquest estiu i afecta el PSOE, el PP i Vox

Però és constant el degoteig de noms que s’afegeixen a la llista de polítics que sucumbeixen a aquesta epidèmia i es veuen forçats a retocar o matisar les seves biografies acadèmiques.

Dilluns a la nit el Diario de Noticias de Navarra va publicar que el president del Partit Popular de Navarra, Javier García Jiménez, incloïa al currículum oficial del Parlament foral un grau que en realitat no té. El dirigent popular es va veure obligat a corregir la informació, en què apareixia que tenia un “ grau en Gestió Comercial i Màrqueting”, per ara assegurar que té un “ màster en Màrqueting i Gestió Comercial de l’ ESIC”, una institució privada.

Un altre cas que es va fer públic ahir i que va revelar El Mundo és el de la secretària adjunta a la Secretaria d’ Organització i de Coordinació Territorial del PSOE, Anabel Mateos, que va corregir el currículum dies després de ser elegida per al càrrec el 4 de juliol. Al seu perfil de LinkedIn hi apareixia que tenia tres estudis: un grau en Administració d’ Empreses per la Universitat d’ Almeria, un màster en Social Media per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i un altre màster interuniversitari en Dret i Administració Local per la Univer­sitat de Burgos. Mateos només hi especificava la data d’inici i acabament d’un d’aquests estudis: el màster de la UOC. I després del cas de Noelia Núñez, Mateos va modificar la informació relativa al màster de la Universitat de Burgos afegint-hi una “nota”: “A falta del TFM [ Treball de Final de Màster]. Investigació TFM en curs”, s’hi pot llegir ara.

Etiquetas
Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...