Més fusta per a Hannun

Món empresarial

El fabricant català de mobles artesanals compra la firma Qhands, d’Osona, i obre mercat als EUA amb la filial de teles decoratives

Hannun 1

David Fernández, de Qhands, s’integra amb el seu equip a Hannun

LV

El seu objectiu per als pròxims 12 mesos és augmentar un 50% el catàleg de productes i continuar obrint mercats per consolidar-se a escala internacional. Per això, l’empresa catalana de mobles Hannun acaba d’adquirir Qhands Design, una petita firma artesana de mobles de producció pròpia establerta a Sant Miquel de Balenyà, a Osona. L’operació de compra, per un euro testimonial, permet a Hannun entrar en un nou segment, el de les peces úniques de fusta que fabrica amb dos operaris més el seu fundador, David Fernández. Com a contrapartida, Hannun assumeix les seves obligacions financeres i el personal de Qhands per donar-li un nou impuls.

“Som en un mercat molt competitiu en què és fonamental diferenciar-nos”, reconeix Gastão Lousinha do Vale, el director general de Hannun, que va assumir el càrrec l’abril d’aquest any. Un mercat dominat per gegants com Ikea en què Hannun ofereix disseny i consciència mediambiental amb mobles fabricats (el 50% a Espanya i la resta a Polònia i Hongria) amb fustes reciclades o procedents de boscos d’explotació sostenible.

L’empresa va facturar 7,27 milions el 2024, un 5% més, i preveu entrar en beneficis l’any que ve

La compra de Qhands s’afegeix a una estratègia d’expansió que el 2022 va portar Hannun a integrar Artesta, especialitzada en làmines i teles decoratives, i un any després a aconseguir el 51% de la danesa We Do Wood, dedicada al mobiliari de gamma alta. Amb aquestes operacions, la firma catalana ja compta amb 27 treballadors i acaba de traslladar la seu a Barcelona. El fet que el 95% de les seves vendes siguin en línia no treu que els seus principals compradors siguin espanyols (50%), seguits dels francesos (20%). Ara volen reforçar el catàleg i diversificar geografies. “ Qhands ens aporta una cosa que no teníem: capacitat productiva pròpia. Això és més rapidesa per llançar col·leccions, més control de qualitat i menys dependència de tercers”, explica el directiu.

La companyia cotitza des del 2022 al BME Growth, el mercat per a pimes de BME. Després de tres anys com a director financer, Lousinha do Vale ha assumit aquest any el repte de pilotar una companyia que va tancar el 2024 amb 7,27 milions d’euros de facturació –un 5% més que l’exercici anterior–, tot i que encara en pèrdues. Ara “ continuem pel camí de reducció de pèrdues, però necessitem guanyar escala per consolidar el negoci”, subratlla.

L’horitzó és al 2026, quan Hannun preveu entrar en beneficis. I per aconseguir-ho compten continuar creixent al Regne Unit i irrompre amb força al mercat dels Estats Units, on, malgrat els aranzels, acaben d’aterrar amb Artesta, obrint pàgina web de venda en línia de les seves làmines i teles decoratives. Productes per als quals compten amb un distribuïdor i proveïdor local d’impressió que s’encarregarà dels seus singulars dissenys.

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...