El sense sentit de l’humor

futurs imperfectes

El sense sentit de l’humor
Consejero editorial

Woody Allen ha dit que Donald Trump és un bon actor, com va comprovar durant el rodatge de Celebrity el 1998, així que li encantaria que aparegués a la seva propera pel·lícula. Si accepta, Allen podria recordar-li entre seqüència i seqüència, amb complicitat pròpia de col·lega novaiorquès, una cosa que el cineasta va declarar en una ocasió: “La meva forma de fer broma és dir la veritat, no hi ha cap broma més divertida”.

Horizontal
Manuel Balce Ceneta / Ap-LaPresse

A Trump li costa de distingir la veritat de la mentida. És més, troba molt més suggerent la mentida perquè obliga a qui la inventa a ser més creatiu i sobretot molt convincent. Però, a sobre, al president li encanta fer bromes enmig dels seus discursos. 

L’última vegada, fa tot just unes hores, quan la premsa li va preguntar sobre l’incident a l’avió d’Ursula von der Leyen, que va patir un sabotatge que va deixar l’aeronau sense comunicació, ni GPS, fet que va obligar els pilots a aterrar manualment a Plovdiv ( Bulgària), mitjançant mapes de paper.

Trump, sabent que el contraespionatge europeu res­ponsabilitza els russos del ciberatac, no s’hi va referir­, limitant-se a comentar entre rialles: “Ningú no sap d’on va venir l’atac, però a la presidenta li van treure la capacitat d’utilitzar el mòbil i això­ és una cosa bona. Això podria passar-me a mi i seria molt feliç”.

Trump es va permetre fer broma sobre el sabotatge a l’avió d’Ursula von der Leyen

L’incident de l’avió de la presidenta de la Comissió Europea va succeir diumenge, tres dies després que bombardegessin un edifici a tocar de la delegació de la UE, que va resultar seriosament malmesa i que s’ha interpretat com una advertència pel suport sostingut a Ucraïna. La resposta de Trump no només va resultar inapropiada, sinó que va semblar una provocació.

Lee también

L’estil és el missatge

Màrius Carol
Horizontal

A la seva pel·lícula de russos, L’última nit de Borís Gruixenko, Allen li fa dir al protagonista que no servia per a soldat, ja que havia dormit amb el llum encès fins als 30 anys. Ignoro si aquesta va ser l’excusa amb què Trump va evitar el servei militar en cinc ocasions. Però ara que com a comandant en cap se li ha
despertat l’ardor guerrer i ja no gasta en llum quan se’n va al llit podria posar-se seriós en lloc de fer broma quan algú juga amb la seguretat dels seus aliats.

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...