Eleccions per la via ràpida
Comicis al FC Barcelona
El Barça convoca les urnes per al 15 de març, la primera data possible

Joan Laporta ambRafael Yustea la llotja de l’Spotify Camp Nou el 29 de novembre
Les eleccions a la presidència del Barça seran el diumenge 15 de març. Ho va determinar ahir la junta directiva barcelonista a la reunió ordinària del gener. La convocatòria electoral coincidirà amb el cap de setmana del Barça-Sevilla de la Lliga a l’Spotify Camp Nou si el matx es programa per a aquest diumenge i no es juga dissabte. Com que queda pel mig de l’eliminatòria dels vuitens de final de la Champions, és probable que l’equip blaugrana rebi el conjunt andalús dissabte.
Els estatuts del club recomanen que els comicis se celebrin un dia de partit a casa, però paradoxalment això no passa des de l’1 d’abril del 1989, quan Josep Lluís Núñez va batre Sixte Cambra coincidint amb un Barça-Madrid.
La carta magna barcelonista determinava que les eleccions es podien celebrar a partir del 15 de març fins al 15 de juny. Per tant, la primera data possible era el 15 de març. També podia haver estat el 22 de març, coincidint amb el Barça- Rayo, però la junta s’ha estimat més que fos com més aviat millor. Aquest dia, el 15 de març, el Barça, en cas que estigui classificat per als vuitens de final de la Champions, encara tindria l’eliminatòria en joc i, en canvi, el 22 de març ja sabrà si és als quarts de final o si està eliminat.
L’opció que fossin a final de temporada també era possible, però el president Laporta considera que, si se celebren al març, es perjudica menys l’evolució esportiva del primer equip de futbol, com també la planificació de la pròxima temporada.
“Hem triat aquesta data perquè pensem que per al funcionament ordinari del club, sobretot a escala institucional i també esportiva, és la més adequada. Pensem que seran unes eleccions modèliques, amb una gran participació, i que seran una gran festa del barcelonisme”, va dir el president del Barcelona.
“Pensem que és la millor data des del punt de vista institucional i esportiu”, diu Laporta
Laporta deixarà les funcions com a president quan tingui lloc la convocatòria oficial per centrar-se en la campanya electoral, com la resta dels precandidats. Segons l’article 35.4 dels estatuts, si es mantenen a la junta directiva un mínim d’un terç dels membres quan cessi, no s’ha de constituir la comissió gestora. En aquest sentit, l’opció més probable és que Rafael Yuste, com a vicepresident primer del FC Barcelona, es quedi al capdavant de la junta durant la campanya i fins a final de l’exercici, juntament amb almenys cinc directius més, per arribar al mínim de sis. La directiva està formada actualment per 17 integrants.
Més enllà de Laporta, ja han verbalitzat la intenció de presentar-se a les eleccions Víctor Font, que va aconseguir 16.679 vots a les del 2021, Xavier Vilajoana i Marc Ciria. Joan Camprubí, líder de Som un Clam, encara no ha anunciat si es presentarà o no com a cap d’una precandidatura.
Caldran 2.321 signatures vàlides, una xifra no inferior a la meitat del nombre de 4.641 compromissaris de l’última assemblea, per convertir-se en candidats. El mandat serà fins al 2031.
El guanyador als comicis prendrà possessió del càrrec l’1 de juliol, de manera que no seria present com a president als possibles èxits esportius del final de la temporada.
Juntament amb la data de les eleccions, la directiva també va abordar dues qüestions importants. La primera va ser l’extensió de la llicència amb l’ Eurolliga de bàsquet fins a la campanya 2036-2037, després d’haver escoltat el cap de setmana a Londres el projecte de l’NBA Europa, sense tancar-se a una possible sortida en el futur amb una clàusula d’excepció. El segon acord va ser validar, entre d’altres, un nou patrocinador que substituirà a la samarreta l’Acnur a partir del juliol. En aquest sentit, el Barça no en va oferir detalls.
El club ha allargat l’acord amb l’Eurolliga de bàsquet fins a la campanya 2036-2037
“S’han aprovat nous acords de patrocinis, de què s’informarà oportunament i que en alguns casos els haurà de ratificar l’assemblea de compromissaris quan sigui oportú”, va assenyalar el club. Es tracta de tres o quatre patrocinadors, i la directiva no ha volgut convocar una assemblea extraordinària just abans de dimitir per al procés electoral.

