Un internat per a Espanya al Mundial
Futbol
La Baylor School de Chattanooga, seu de ‘la roja’

Un dels camps d’entrenament de laBaylor School

Hi ha noms que criden l’atenció per la sonoritat que tenen. Va passar amb Potchefstroom, la localitat sud-africana on Espanya es va allotjar durant tot el Mundial del 2010. I també passa amb Chattanooga, la ciutat nord-americana de l’estat de Tennessee que la Federació Espanyola ha triat perquè l’equip de Luis de la Fuente s’hi allotgi aquest estiu, almenys durant la primera fase del Mundial. A la recerca de la segona estrella, el 2026, com el 2010, Espanya treballarà en unes instal·lacions acadèmiques magnífiques.
Aleshores va ser al centre esportiu de la Universitat Northeastern, mentre que al juny la selecció es prepararà a la Baylor School, un internat privat que disposa de les instal·lacions més prestigioses de la zona i que ja van actuar com a camp base de l’ Auckland a l’últim Mundial de Clubs. A més a més, també ja hi ha treballat l’equip d’Atlanta de l’ MLS. A diferència de Sud-àfrica el 2010, els internacionals no dormiran en una residència universitària vora el centre d’entrenament, sinó al luxós hotel Embassy Suites by Hilton, a 5,8 quilòmetres d’on treballaran els jugadors.
La ciutat és a dues hores per carretera d’Atlanta, on la selecció jugarà els primers dos partits
Chattanooga, al comtat de Hamilton, té una població de 190.000 habitants i és a 189 quilòmetres (dues hores per carretera) d’Atlanta, on Espanya disputarà els primers dos partits al Mundial contra Cap Verd i l’ Aràbia Saudita (el 15 i el 21 de juny).
El desplaçament per tancar la primera fase serà més llarg, ja que haurà de volar a Guadalajara ( Mèxic) per enfrontar-se a l’ Uruguai (el 27 de juny). “Ens sentim honrats i emocionats d’haver estat seleccionats. Ser seu d’ Espanya col·loca la nostra extraordinària escola a l’escenari mundial, alhora que reflecteix la qualitat del nostre campus, les instal·lacions i la infraestructura per al rendiment atlètic d’elit”, va afirmar ahir Chris Angel, director de l’escola Baylor.
Tenint en compte les distàncies enormes que hi ha als Estats Units, Mèxic i el Canadà, l’RFEF estudiarà les següents seus de concentració en funció del camí que Espanya vagi recorrent al torneig.
El que és segur és que almenys durant unes tres setmanes s’allotjarà en aquesta localitat meridional coneguda per la cançó del 1941 Chattanooga Choo Choo , composta per Harry Warren i Mack Gordon i popularitzada per l’orquestra de Glenn Miller. Va ser la primera cançó a la història que va rebre un disc d’or. Tot un clàssic per a Espanya. A veure com afinen els homes de Luis de la Fuente.