L'equip més premiat d'Espanya de la Formula Student presenta el seu nou monoplaça

Formula Student Spain

L'equip UPC ecoRacing competirá entre el 4 i el 10 d'agost en la Formula Student Spain, que tindrà lloc en el circuit de Barcelona-Catalunya

ss

La Formula Student Spain es fa cada any en el circuit de Barcelona-Catalunya durant la primera setmana d'agost 

Formula Student Spain

L'equip UPC ecoRacing, format per estudiants de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya – Barcelona Tech (UPC), presenta el seu nou monoplaça ecoRD25. Un cotxe de competició elèctric, de conducció autònoma, amb un motor a cada una de les quatre rodes, i, a més, construït amb un concepte totalment sostenible.

L'equip UPC ecoRacing, acumula més de 70 trofeus al llarg de tota la seva trajectòria, i així, s'ha consolidat en els últims anys com l'equip de la Formula Student més premiat d'Espanya. Ara, justament han presentat el seu últim model: el ecoRD25. Aquesta és l'última versió, i la més optimitzada, del concepte ecoRD, que competirà en la Formula Student Spain en circuit de Barcelona-Catalunya durant la primera setmana d'agost.

jjjj

La Formula Student Spain es fa cada any en el circuit de Barcelona-Catalunya durant la primera setmana d'agost 

Formula Student Spain

Segons Josep Rosell, membre de l'equip de màrqueting, comunicació i aerodinàmica “de tots els monoplaces universitaris que participen en la Formula Student, el nostre destaca i es diferencia clarament de la resta per l'aposta ecosostenible a l'hora de construir-lo amb coherència en relació amb el nom i la filosofia de l'equip”. De fet, més enllà de ser un vehicle elèctric, alguns dels seus components estan fabricats amb fibres naturals o materials com la fusta. Tot això amb l'objectiu de reduir l'impacte mediambiental del procés de fabricació, sense arribar mai a comprometre el rendiment esportiu del monoplaça. “Som competitius i sostenibles alhora”, reivindica Rosell.

Equipament i principals innovacions

L'ecoRD25 té una potència total de 140 kW (equivalent a 190cv). El parell motor és de 1190 Nm, pesa 95 kg i accelera de 0 a 100 km/h en 2,4 segons.

El vehicle accelera de 0 a 100 km/h en 2,4 segons

També està equipat amb un motor elèctric a cada roda, això li confereix unes respostes en les corbes altament eficients gràcies al control de tracció independent. A més, incorpora el sistema Driverless, que permet circular al vehicle de forma completament autònoma en circuits tancats, gràcies a la combinació de sensors, càmeres i algoritmes. 

Des del punt de vista aerodinàmic, el nou monoplaça dels estudiants del ESEIAAT de la UPC integra elements altament optimitzats, desenvolupats mitjançant simulacions CFD i tests en pista, amb l'objectiu de maximitzar la càrrega aerodinàmica i reduir la resistència al vent. El xassís està fabricat sencer amb fibra de carboni, d'aquesta manera aporta una rigidesa estructural excel·lent amb un pes mínim, millorant la seguretat i rendiment del vehicle.

El sistema Driverless permet circular al vehicle de forma completament autònoma

Amb tot això, les grans innovacions d'aquest nou model respecte als anteriors monoplaces de la sèrie ecoRD són una nova columna de direcció optimitzada per reduir el pes i guanyar angle de gir; nous laminats que augmenten la rigidesa de torsió del xassís; un nou sistema de refrigeració amb la màxima capacitat de dispersió tèrmica de la història de l'equip; un circuit de refrigeració optimitzat per reduir les perdudes de càrrega; l'aerodinàmica renovada per optimitzar el balanç entre el rendiment i el pes del vehicle; una nova versió del sistema de pilot autònom, i, finalment una nova bateria que permet augmentar la frenada regenerativa fins als 130 kW.

AA

L'equip UPC ecoRacing en la presentació del ecoRD25 

UPC

El programa INSPIRE de l'ESEIAAT

La UPC ecoRacing va ser el primer equip a formar part del programa INSPIRE del ESEIAAT: una iniciativa formativa universitària, singular i pionera, premiada per la Generalitat de Catalunya que incentiva el desenvolupament de projectes d'enginyeria reals entre els estudiants. Gràcies a aquest programa, el ESEIAAT disposa d'una sèrie d'equips que construeixen monoplaces i motocicletes de competició, ròvers marcians, i drons i avions de competició no tripulats. 

Al llarg d'aquests 15 anys del programa INSPIRE, prop de 1500 estudiants de totes les àrees d'enginyeria de la ESEIAAT han format part d'aquest programa únic del panorama universitari català.

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...