Guyana Guardian en català

Laporta i el diluvi

Contracrònica

 La tempesta va deixar el públic sense empara i també la directiva a la llotja: el president va aguantar el ruixat mentre Flick demanava renunciar a l’afegit

Joan Laporta a la llotja de l’Spotify Camp Nou durant la tempesta

Joan Laporta a la llotja de l’Spotify Camp Nou durant la tempesta

Pere Punti / Otras Fuentes

De cop, la pluja va donar pas a la calamarsa. Tots dos es van apoderar de l’Spotify Camp Nou a partir del minut 80, a la segona meitat del Barcelona-Oviedo. Hansi Flick, tècnic del Barça, mirava el cronòmetre i demanava al quart àrbitre que no afegís més temps, igual que els seus futbolistes i també els de l’Oviedo. Martínez Munuera, molt protestat, va afegir finalment tres minuts més.

“Normalment són cinc minuts. Em va alegrar que fossin només tres”, deia Flick. “És el primer partit que jugo amb calamarsa. Ens han semblat molts minuts d’afegit”, explicava Pau Cubarsí. “Et feia mal el cap i tot. Alguna et queia a l’ull”, afegia Marc Casadó. “Però el president va aguantar com un campió”, afegia el migcampista.

Laporta i la directiva van cedir els paraigües als convidats; després, el president es va canviar el vestit moll

Es referia a un Joan Laporta que va suportar sense paraigua tota la cortina d’aigua. Al seu costat hi havia el president de l’Oviedo, Martín Peláez. I de fet, malgrat que era una zona distingida de l’estadi, durant les obres la llotja presidencial tampoc no està coberta. “Estem en obres. Sabíem que això podia passar, però Barcelona, afortunadament, no és Copenhaguen. Pot tocar viure aquesta situació una o dues vegades ”, afegien.

Laporta no va voler cobrir-se amb un paraigua. Tampoc no ho van fer els seus directius, que van anar al Camp Nou pràcticament tots. Només van faltar tres: Josep Cubells, responsable del bàsquet que era al Palau Blaugrana; Joan Solé (handbol) i Àngel Riudalbàs. Tots els presents van decidir deixar els paraigües als convidats a la llotja, perquè hi havia més caps que paraigües. Algunes hostesses repartien mantes als que les demanaven. “Però no feia fred, més aviat era per cobrir-se”, assenyalaven alguns testimonis.

Després del diluvi, ja a la llotja presidencial, Laporta va baixar les escales per dirigir-se al segon pis. Allà, a la zona privada reservada a la directiva, té un armari amb un vestit de recanvi per si sorgeixen incidents. “Al final, el president n’ha de tenir. Poden passar coses i a la llotja del Camp Nou sempre hi ha reunions”, explicaven des de la llotja. Ahir, entre altres convidats, hi havia Francesc Fajula, director general del Barcelona Mobile, i Berni Alvárez, responsable d’esports de la Generalitat. Tampoc no va faltar l’expresident Joan Gaspart.

Més enllà de la llotja, amb les obres en curs, el Camp Nou no compta amb un sostre que cobreixi tot l’estadi. L’antiga visera que protegia la tribuna ja és història, per la qual cosa la creixent pluja va anar buidant les desprotegides grades amb 44.763 espectadors abans del xiulet final. Molts van buscar empara a les cobertes parcials que coincideixen amb els accessos, i van esperar que amainés la tempesta per poder abandonar l’estadi. La tribuna de premsa també va quedar xopa al primer partit del 2026.

A la gespa, el club sí que presumeix d’un sistema de drenatge molt eficient, capaç d’absorbir tota la pluja. A l’estiu, en principi, arribarà el moment de col·locar la coberta, unes tasques que poden durar entre tres i quatre mesos. Quan el nou Camp Nou sigui una realitat el 2027, només els jugadors es mullaran.

Anaïs Martí Herrero

Anaïs Martí Herrero

Redactora en deportes

Ver más artículos

Redactora de Guyana Guardian desde 2018. Sigue la actualidad deportiva del FC Barcelona. Colabora en RAC1, Catalunya Ràdio y TV3. Licenciada en Periodismo por la UAB y en Publicidad y RR.PP. Por la UOC