Feijóo proposa una assegurança d'impagament per a qui llogui a menors de 40 anys

El problema de l'habitatge

El president del PP porta a Catalunya noves mesures en habitatge amb la mirada posada en els joves i en els petits propietaris

(I-D) El presidente del PP en Catalunya, Alejandro Fernández, el presidente del PP, Alberto Núñez Feijóo, y la senadora del PP, Paloma Martín, durante una reunión sectorial de vivienda con agentes sociales, en el Port Olimpic, a 24 de enero de 2025, en Barcelona, Catalunya (España). Durante el encuentro, el líder del PP, explica las propuestas que impulsa su partido para solucionar el problema de la vivienda, especialmente en los jóvenes.

(I-D) Alejandro Fernández, Alberto Núñez Feijóo i Paloma Martínez en l'acte amb associacions vinculades a l'àmbit de l'habitatge a Barcelona

David Zorrakino - Europa Press / Europa Press

Alberto Núñez Feijóo ha portat avui a Catalunya el seu pla d'habitatge amb noves mesures que ha presentat davant una desena d'associacions i que busquen, sobretot, tornar al mercat del lloguer els pisos que s'han retirat en els últims anys. El president del PP ha explicat que en el projecte que portarà al Congrés proposa la creació d'un fons de garantia de pagament per a aquells propietaris que lloguin els seus habitatges a menors de 40 anys. Així mateix, l'Estat avalarà a través de l'ICO als joves la fiança que es diposita per llogar. I, finalment, aposta per bonificar el 75% de la renda de lloguer els que tornin al mercat els pisos buits després de dos anys fora.

A Barcelona, segons ha dit, s'han retirat 28.700 habitatges del mercat de lloguer, la qual cosa ha atribuït a les polítiques desenvolupades tant pel Govern central com el de la Generalitat, amb referència als límits establerts en zones tensades. Els populars tenia especial interès a emfatitzar les seves propostes sobre habitatge a Catalunya després del llançament del pla a Astúries, on entenen que les polítiques governamentals han impactat tant en els petits propietaris com en els joves que volen emancipar-se creant un marc d'“inseguretat jurídica” i de falta d'oferta. 

Lee también

Feijóo presenta su plan alternativo para liberalizar el mercado de la vivienda

Julio Hurtado
Feijóo presenta su plan alternativo para liberalizar el mercado de la vivienda

“Necessitem mobilitzar els habitatges en desús”, ha assenyalat, per demanar l'Executiu de Pedro Sánchez que negociï el seu pla, i ha subratllat que per afrontar aquest problema és necessari del concurs tant del Govern com de l'oposició. Una petició que es produeix enmig de l'àrdua batalla després que el PP, Junts i Vox tombessin dimecres en el Congrés la llei òmnibus, que avalava entre altres qüestions la pujada de les pensions i les bonificacions en el transport.

Feijóo s'hi ha referit a l'assenyalar que l'esmentada llei òmnibus incloïa 40 mesures que “anaven en contra dels ciutadans”. No ha esmentat concretament el líder del PP a les propostes que la seva formació està plantejant per recuperar les principals mesures que van decaure dimecres (sobretot, pensions i transport), però sí que ha subratllat que el que vol Sánchez és convertir els ciutadans en els seus “ostatges”. Després de l'escenari dibuixat aquesta setmana en el Congrés, Feijóo ha reiterat que la legislatura no dona més de si, i ha sol·licitat el president que deixi de sotmetre al país a l'interès d'uns quants.

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...